Contactinformatie Octaplus

  • Telefoon: 02 851 01 51
  • Webformulier: klik hier
  • Post: Octaplus – Schaarbeeklei 600, 1800 Vilvoorde

Niet jouw leverancier? Overzicht alle energieleveranciers


Verhuis regelen als klant:

  1. Verhuisformulier/energieovernamedocument downloaden en afprinten
  2. op de datum van de overdracht van de sleutels: meterstanden invullen in laten ondertekenen door beide partijen
  3. Binnen de drie weken na de opname van de meterstanden opsturen naar: Octaplus – Schaarbeeklei 600, 1800 Vilvoorde
  4. kies je nieuwe leverancier om de laagste energietarieven te hebben

Meer weten over de energieleverancier Octa+

Ben jij momenteel klant bij Octaplus?

Tarieven Octaplus

Octaplus werkt uitsluitend met vaste tarieven voor electriciteit; je kan kiezen voor een jaar “Smart Vast”, of voor drie jaar “Safe”.

Consumenten die het niet zo hebben voor analoge administratie kunnen genieten van een lagere servicekost met het product “Activ”, dat zowel klantondersteuning als facturatie digitaal laat verlopen. Je kan wel apart opteren voor telefonische bijstand of een papieren factuur.

Voor aardgas wordt het product “Safe” vervangen door “Smart Variabel”, een contract met een looptijd van een jaar.

Getrouwheidspunten voor energie

Octaplus beloont trouwe afnemers van gas en elektriciteit met bonuspunten, net zoals klanten van haar tankstations. Deze punten kunnen omgeruild worden voor geschenken of kortingen.

Daarnaast krijgen klanten die ook tanken en/of mazout afnemen bij Octa+ kortingen op de tarieven van gas en/of electriciteit.

Overzicht tariefformules Octaplus

Naam Duurtijd Vast of variabel Groene energie Dienstverlening Klant worden
SUPPLIER NAME - PRODUCT NAME ??? ??? ??? ??? ???

Details tariefformules Octaplus Gas en Elektriciteit

Regelmatig overstappen is SUPER belangrijk

Wie is energieleverancier Octaplus

Octaplus is een Belgische leverancier van elektriciteit en en aardgas met een lange voorgeschiedenis. Het bedrijf zag oorspronkelijk het levenslicht in 1881 toen François Becquevort de firma Becquevort oprichtte. De familiezaak genereerde aanvankelijk inkomsten door het ophalen van huisvuil, maar maakte al snel de overstap naar het bezorgen van steenkool.

Gaandeweg schakelde de energieonderneming over naar het leveren en verdelen van stookolie. Aan het begin van het nieuwe millenium veranderde de naam naar Octa+, en begon de uitbouw van een keten van tankstations. In 2010 betrad Octa+ de vrijgemaakte Belgische energiemarkt als een van de kleinere leveranciers van gas en elektriciteit. In 2019 is het een middelgrote speler, met een marktaandeel van zo’n 1,5%.

Energiemix Octaplus

Octaplus zegt zelf 100% groene stroom te leveren. Maar volgens een onderzoek van milieuorganisatie Greenpeace vergroent de leverancier zijn stroom door de aankoop van garanties van oorsprong. Deze komen veelal uit slecht scorende, grootschalige biomassa.

Qua productie zorgt het zelf bedrijf voor ongeveer een derde, terwijl het de overige stroom inkoopt op de Europese markten. Daar komt een significant deel uit niet-duurzame bronnen zoals steenkool en kernenergie. Al bij al een ondermaatse score.

Geen investeringen in groen

Octaplus zou zijn bijdrage aan de energietransitie sterk kunnen verbeteren door te investeren in het produceren van groene stroom. Dat doet het momenteel niet. Dit is vanuit een zakelijk standpunt wel te begrijpen, gezien de lange geschiedenis van het bedrijf in de mobiliteit en bijhorende fossiele brandstoffen.

Hoe behandelt Octaplus zijn klanten?

Octaplus is steeds in handen gebleven van Belgische belanghebbers, en houdt zoveel mogelijk vast aan zijn familiale karakter. Dit betekent volgens de leverancier voor de klanten een dienstverlening van vijf sterren. Dit stemt grotendeels overeen met het het rapport van de VREG. We vinden:

  • Gemiddeld 2,25 klachten per 5000 gebruikers (goed voor vijf sterren)
  • Een telefonische oproep wordt binnen de minuut door een mens beantwoord in 90% van de gevallen
  • Een email wordt binnen de twee werkdagen beantwoord
  • Een brief krijgt een repliek binnen de drie werkdagen
  • Je kan een aanvraag doen om door de leverancier gecontacteerd te worden
  • Een betalingsherinnering kost 7,5€

Contact opnemen en betalen met moderne technologie

De energieonderneming is ook qua technologie mee blijven gaan met de tijd. Klanten kunnen contact opnemen via Twitter, Facebook, WhatsApp, en LiveChat via de website. Bovendien heb je de mogelijkheid om te betalen via Bancontact en Zoomit.

Voel jij wel voor iets voor een familiale energieleverancier met diepgewortelde Belgische roots? Ontdek snel de tarieven van Octa+ met onze vergelijker.