Energieleverancier Mega deed in 2018 een aanbod voor de klanten van Belpower, Comfort Energy en Energy People nadat zij beslisten te stoppen met de belevering van energie in België. De klanten die daarop ingingen kunnen dus ook terecht bij de contactgegevens hieronder.

Contactinformatie Mega

  • Telefoon: 04 268 20 00 (enkel tussen 9 en 12u30, en van 14 tot 17u)
  • Webformulier: klik hier
  • Post: Mega – Rue Natalis 2, 4020 Luik

Niet jouw leverancier? Overzicht alle energieleveranciers


Verhuis regelen als klant:

  1. Verhuisformulier/energieovernamedocument downloaden en afprinten
  2. op de datum van de overdracht van de sleutels: meterstanden invullen in laten ondertekenen door beide partijen
  3. Binnen de drie weken na de opname van de meterstanden opsturen naar: Mega – Rue Natalis 2, 4020 Luik
  4. kies je nieuwe leverancier om de laagste energietarieven te hebben

Meer weten over de energieleverancier Mega

Ben jij momenteel klant bij Mega?

Tarieven Mega

Mega stelt een brede waaier aan tarieven en opties ter beschikking. Klanten kunnen voor electriciteit en aardgas kiezen uit zowel vaste als variabele formulies voor een, drie of vijf jaar. Bovendien weet Mega regelmatig met de voordeligste tarieven op de markt uit te pakken.

Dit doet de energiemaatschappij deels door kortingen uit te schrijven voor klanten die enkel voor digitale facturatie en online ondersteuning kiezen, anderzijds door een goede aankoopstrategie. Energieconsumenten kunnen zich ook regelmatig voordelig aansluiten via prijsvergelijkers, groepsaankopen of vergelijkbare initiatieven.

CO-2 neutral aardgas

Mega biedt als enige partij op de Belgische energiemarkt de optie “Ecogas” aan. Dit is aardgas dat via een erkende compensatieregeling CO-2-neutraal gemaakt wordt. Concreet gaat het over het financieel ondersteunen van gecertificeerde projecten die de handen uit de mouwen steken om de uitstoot van CO-2 te beperken. De energieleverancier werkt hiervoor samen met CO2Logic.

Overzicht tariefformules mega

Naam Duurtijd Vast of variabel Groene energie Dienstverlening Klant worden
SUPPLIER NAME - PRODUCT NAME ??? ??? ??? ??? ???

Details tariefformules mega Gas en Elektriciteit

Regelmatig overstappen is SUPER belangrijk

Wie is energieleverancier Mega?

Mega is een nieuwere Belgische energieleverancier met een frisse insteek. Het bedrijf ontstond in 2013 in Luik, toen een aantal ondernemers een competitief alternatief wilden creëeren voor de grote, uitheems gecontroleerde spelers op de energiemarkt.

Vernieuwing binnen de sector en snelle groei

De energieonderneming kan zeker “next-gen” genoemd worden; dankzij het inzetten op efficiëntie, digitale middelen en hedendaagse tendensen zoals duurzaamheid groeit ze de laatste jaren aan sneltempo. Eind 2018 leverende Mega electriciteit en gas aan een beperkte 0,7% van de Belgische particulieren. In oktober 2019 bedroeg het marktaandeel reeds 4,3%.

Deze snelle groei is ook deels te verklaren door het plaatsen van winnende boden op de klantenbestanden van Belpower, Comfort Energy en Energy People. Deze kleinere leveranciers zetten begin 2019 hun activiteiten stop. Als je klant was bij een van hen kan je nu dus bij Mega terecht.

Mega kiest voor zoveel mogelijk groene stroom

Mega beweert in tegenstelling tot enkele concurrenten niet uitsluitend groene stroom te leveren. Het bedrijf maakt wel de belofte om zoveel mogelijk groene energie te beleveren. In de praktijk komt dit neer op 93% stroom uit hernieuwbare bronnen, en 7% uit nucleaire en fossiele bronnen. De mix van groene energie bestaat overwegend uit waterkracht, aangevuld met geothermale energie en zon.

Geen eigen productie sinds splitsing IMG

Mega kon tot eind 2018 via moederbedrijf IMG zo’n 60% van de geleverde stroom zelf duurzaam produceren. In januari 2019 werd er echter afgesplitst, en hiervoor moest de leverancier aan punten inboeten in het Greenpeace klassement. De score daalde van 17/20 in 2018 naar een middelmatige “kan beter” in 2019.

Omdat het bedrijf wel nog de helft van de geleverde stroom rechtstreeks bij duurzame producenten aankoopt blijft het gespaard van een “afgeraden” label. Eigen investeringen in duurzame productie en het stopzetten van aankopen op de Europese grootmarkt zou de energieonderneming terug stevig in groen verven.

Hoe behandelt Mega haar klanten?

De klanttevredenheid van Mega groeit schijnbaar hand in hand met het totale aantal klanten. In 2018 scoorde het bedrijf nog relatief zwak op de klachtenindicator van de VREG met 6,82 klachten per 5000 klanten (drie sterren). Maar wanneer de berekening wordt aangepast met de nieuwe klanten behaalt de energieleverancier wèl een beoordeling van vijf sterren.

Mega pakt zelf ook uit met het feit dat haar klantendienst volledig intern zit, en niet wordt uitbesteed aan een callcenter. Dit lijkt vruchten af te werpen, gezien een zoektocht doorheen het internet spreekt van vriendelijke en behulpzame medewerkers. Ook cijfers van de VREG lijken eerder bemoedigend:

  • Je krijgt een keuzemenu te horen, maar daarna in 95% van de gevallen een mens aan de lijn binnen de minuut
  • Emails en brieven worden binnen de tweee werkdagen beantwoord
  • Je kan in Luik of Leuven persoonlijk langsgaan (na afspraak)
  • Je kan betalen via overschrijving of domiciliëring
  • Een eerste betalingsherinnering is gratis

Uiteraard kan je bij een “online energieonderneming” die inzet op nieuwe technologie ook via de courante sociale netwerken (Facebook, Twitter, ..) in contact treden. Wel jammer is geen mogelijkheid tot betalen via Zoomit of een cryptomunt.

Wil jij wel energie krijgen van een snelgroeiend Belgisch bedrijf met duidelijke waarden? Ontdek snel hoeveel je dat zou kunnen opleveren met onze vergelijker!