De tijd dat je enkel en alleen voor energie bij een energieleverancier terecht kon ligt al een tijdje achter de rug. Uiteraard primeert voor veel mensen de bedragen op de energiefactuur, maar ook met bijkomende diensten kunnen energieleveranciers het verschil maken. Wij zetten alvast wat bijkomende diensten op een rijtje. 

 

Slimme thermostaat bij energieleveranciers

 

Veruit de populairste extra dienstverlening die energieleveranciers aanbieden. Een slimme thermostaat wordt door heel wat spelers op de markt aangeboden. Door een slimme thermostaat verstandig in te zetten, kun je stevig besparen op je energiefactuur, maar je krijgt er ook nog eens heel wat comfort bovenop. 

 

Nog een waslijst aan diensten bij energieleveranciers

 

Van het onderhouden van je ketel, over het leveren van pellets voor je houtkachel, tot zonnepanelen en een klusjesdienst aan huis. Heel wat energieleveranciers bieden een waaier aan diensten. Vaak is de toegevoegde waarde klein en gelukkig zijn de meeste diensten ook optioneel. Let wel, zorg dat je je niet laat vangen aan diensten die je niet nodig hebt en die je energiefactuur de hoogte injagen. Vaak kun je elders op de markt voordeligere tarieven bekomen. 

 

Weinig interesse 

 

Al bij al blijft de interesse voor deze bijkomende diensten van energieleveranciers beperkt. Uit een bevraging van de VREG blijkt dat de aangeboden diensten 73% van de mensen koud laat. Amper 9% van de mensen heeft al betaald voor bijkomende diensten van een energieleverancier. Dat is echt wel bitter weinig. Nochtans zijn er heel wat energieleveranciers die zich op de borst kloppen en beweren dat deze bijkomende diensten gretig aftrek vinden …

 

De prijs van de energierekening primeert

 

Wat voor mensen wel belangrijk is? De cijfertjes onderaan de energiefactuur. Meer en meer mensen switchen van energieleverancier en daar doen ze verstandig aan. Op Tariefchecker.be hebben we het super eenvoudig gemaakt de tarieven te vergelijken. Overstappen is een fluitje van een cent en je kunt heel wat besparen. Consumenten worden steeds gevoeliger aan de prijs en gelukkig maar.